Site Tanıtım Yazısı (Örneği) |
Şimdiye kadar öğrendiğimiz bilgileri toplamak hemde daha rahat inceleyebilmek için bir site üzerinde fikir yürütelim istedim, örnekteki sitede anlatacaklarımızın bir çoğunun yapılmamış olduğunu göreceksiniz.Takımlar için forma, eşofman gibi ürünlerin üretimi yapan bir şirketiniz var diyelim, daha önce tanıtımı yapılmadığı ve site üzerinde değişiklikte olmadığı için sadece kendi isminiz yazınca aramalarda çıkıyorsunuz ve forma, eşofman gibi kelimelerde üst sıralarda görünmek istiyorsunuz.Daha önceki derslerimizden edindiğimiz bilgileri kullanarak bir liste yapmanız ve bu listedeki seçenekleri mümkün olduğunca uygulamanız gerekiyor. Bu çalışmalar iç ve dış olarak ikiye ayrılıyor, site içi çalışmalar çok önemli değil gibi görünse de özgün ve kurallara uygun olarak ilerlemesi her zaman faydanıza olacaktır.
Normal seviyede internet bilgisi olan birisi anlatacaklarımın bir çoğunu rahatlıkla yapabilir, biraz araştırma ile çok güzel kaynaklar bulabilirsiniz.
Ön Çalışma
Şunu sakın unutmayın, siteyi arama motorlarında üst sıralarda olacak şekilde yapmanız ziyaretçilerinizi etkilememelidir. Sadece aradığı kelimeleri doldurursanız ziyaretçi bundan rahatsız olup sitenize bir daha girmeyebilir, satış yapıyorsanız müşteri memnuniyeti sizin için daha önemli olmalıdır. Kısacası iş planı yaparken arama motoru odaklı değil tüketici kitlesine odaklı hareket etmelisiniz.
Site içi çalışmalar
Anahtar kelime tespiti
Yükselmesini istediğiniz kelimelerin hangi sitelerde çıktığını, yaklaşık ne kadar rağbet gördüğünü tespit edin. Üst sıralarda olan sitelerin neler yaptığını anlamaya çalışın. Google Anahtar Kelime Aracı hizmetinden faydalanarak kelimelerin yaklaşık aranma oranlarını görebilirsiniz. Kelime ne kadar çok aranıyorsa o kadar çok rağbet olur, mümkün olduğunca “forma” yerine “takım sporları“, “aktif spor ürünleri” gibi 2 veya 3 kelime üzerine yoğunlaşın. Kelime sayısı arttıkça belki arama sayısı azalacaktır ama onuncu sayfada çıkmaktansa ilk sayfada çıkmak daha mantıklı olacaktır.
Site Adresi (URL)
Site adresiniz aradığınız kelimeleri içeriyorsa üst sıralara çıkmanız biraz daha kolay olur. Kelimeleri içermiyor ise bu isimle bir sayfa veya klasör hazırlamanız önerilir. Örneğin : senatortr.blogspot.com/seo-calismalari gibi.
Kafa bilgileri (Head)
Site kod yapısında arasında kalan kısım site yapısı ve içeriği ile ilgili bilgi verilen bölümdür, bizim ilgileneceklerimiz ise, title, keywords, description olacak. Site üzerindeki her sayfada bu yazıların farklı olmasını sağlamanız lazım, aynı içerik farklı sayfalarda olmasın.
Title (Başlık):
Kullanıcı arama motorunda gördüğünde ilk baktığı yerdir, bu yüzden amaca hizmet etmelidir, Erateks – Aktif Spor Ürünleri Üreticisi gibi kısa ve öz olması mantıklıdır. Başlık kısmı özgün olmalıdır yani başka bir sitenin başlığını alıp kopyalamayın. Başlık içinde de aramalarda çıkmak istediğiniz kelimeyi belirtin, ve/veya yerine – (tire) kullanmanız daha iyi olur.
Keywords (Anahtar kelimeler)
keywords etiketinde gereksiz, yani site üzerinde geçmeyen kelimeleri kullanmamaya özen gösterin. Başlıktaki kelimeler ve site üzerindeki belli kelimeler konulmalıdır, çok fazla kelime yazmayın.
Description (Tanım)
Kullanıcı arama motorunda sitenizin başlığı altında bu yazıyı görecektir. Kullanıcının ilgisini çekecek bir yazı yazın, bunu yaparken başlıktaki kelimelerin burada da geçmesini sağlayın.
Gövde (Body)
Metinleri yazacağınız ve resimleri koyacağınız bu bölümde bazı ayrıntılara dikkat ederseniz daha başarılı olursunuz. Mesela yazılarınızda
…
taglarını kullanın (bu yazıda olduğu gibi). H1 ana başlık olduğunu belirtir, numara büyüdükçe bir altındaki başlık anlamını taşır ve önemli bir bilgidir.
Sayfa içerisinde yükseltmek istediğiniz kelimeleri (bizim örneğimizde takım sporları veya aktif spor ürünleri ) kullanıcıyı sıkmadan ve cümle bütünlüğünü bozmadan belli aralıklarla kullanmalısınız. Kelimelerin toplam metin miktarına olan oranının yüksek olması kelimenin siteniz için önemli olduğunu gösterir. İstediğiniz kelimeyle ilgili resimler kullanmaya özen gösterin, resimlerin adlarında bu kelimeler geçsin. Bunu yaparken birleşik yazmayın veya alt çizgi ile ayırmayın madalya-imalatı.jpg şeklinde yazın. Ayrıca resmin alt özelliğine bu yazıyı yazın. Kodlamayı yaparken mümkün olduğunca tablo yapısından uzak durun, çünkü sayfanın toplam boyutuna yazıların oranı önemli. Tablolar biraz hantal olduğu için dosya boyutu büyüyecektir, css ve div kullanmaya özen gösterirseniz daha kaliteli bir altyapınız olur. İç Bağlantılar Site içerisindeki sayfalarda istediğiniz kelimenin olduğu sayfaya link verirken HALİL ÇAĞLAR yani Aktif Spor Ürünleri şeklinde verirseniz daha doğru bir bağlantı vermiş olursunuz. Ana sayfa üzerinde de çok fazla sayfaya bağlantı vermemeye çalışın, belli ana sayfalardan yönlendirmek hem kullanıcının işine yarayacak hemde daha iyi bir yapı oluşturacaktır.
Site Dışı Çalışmalar
Dış Bağlantılar Dmoz gibi önemli olan dizin listelerinde size uygun olan bölüme kayıt olun. Farklı bir bölüme kaydolmaya çalışmayın, büyük ihtimalle kabul edilmezsiniz ve vakit kaybetmiş olursunuz. Facebook, twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinde aranmasını istediğiniz kelime ile bağlantı vererek ziyaretçi çekin. Aynı şekilde sosyal imleme sitelerini de kullanabilirsiniz. Eğer mümkünse sizinle aynı tarzda olan sitelerde bağlantınızı yayınlatmaya çalışın, Google aynı içeriğe sahip olan sitelerden gelen bağlantıları daha değerli olarak görür.
Referans Site Olmak Google belli bir kelimede veya belli bir sayfada herkesin sizi gösterdiğini fark ederse sizi referans nokta olarak görür, sizi o kelime arandığında üst sıralarda gösterir ve değerli bir kaynak olarak algılayarak PageRank değerinizi yükseltir. Bu nasıl oluyor peki ? Özgün ve faydalı bir içeriğiniz varsa insanlar sizin yazınızdan kopyalayarak bloglarında veya sitelerinde yayınlıyorlar, arama motoru ilk olarak sizin sitenizde yayınlandığını bildiği için sizin değerinize yansıtıyor. Sizinle benzer içeriğe sahip bir sitenin konuları içerisinde yazılarınıza bağlantı vermesi de bu değere katkıda bulunuyor.